Info - COVID 19
Rozpis distanční, prezenční výuky a praxí v týdnu od 7. 12. 2020 do 11. 12. 2020
Od 7. 12. 2020 platí pro školství nové podmínky pro výuku.
Nově: u ostatních žáků a studentů, kteří byli povinni se dosud vzdělávat distančním způsobem, se přechází u prezenčního teoretického vyučování na režim rotační výuky – střídání celých tříd (příp. studijních skupin/ročníků v konzervatoři) po týdnech.
Žáci učňovských oborů budou mít již veškerou výuku prezenční formou (teoretickou i praktickou).
V týdnu od pondělí 7. 12. 2020 bude výuka pro jednotlivé třídy probíhat následovně:
PREZENČNÍ VÝUKA VE ŠKOLE |
DISTANČNÍ VÝUKA |
PRAKTICKÁ PREZENČNÍ VÝUKA VE ŠKOLE |
1.PL |
1.VT |
1. VT - pondělí, úterý - školní hospodářství |
1.VP |
1.AGZ |
1. AGZ - 1.Z - čtvrtek, pátek |
2.FCZ |
2.LT |
2. LT - čtvrtek, pátek - PAT, CHE, BIE |
2.AGZ |
2.VP |
2. VP - středa, čtvrtek - školní hospodářství |
3.AE |
3.VP |
3. VP - čtvrtek, pátek - školní hospodářství |
3.LT |
2. VOŠ |
1. FCZ - odborný výcvik na pracovištích |
1. VOŠ |
|
3. FCZ - - odborný výcvik na pracovištích |
3.VOŠ a 4.ročníky SŠ |
|
1. E - středa, čtvrtek - školní hospodářství |
Režim zajištění výuky VOŠ a SZeŠ Benešov od 7_12_2020.pdf
Aktuální informace k vyúčtování poplatků za ubytování v DM v období mimořádných vládních opatření z důvodu COVID19
1. 12. 2020
Za období, kdy žáci nebyli přítomni na DM a jednalo se o překážky ze strany školy/uzavřený DM, distanční výuka/, budou žákům poplatky vyúčtovány a vráceny. O přeplatek ponížíme platby v dalším období.
Za prosinec není poplatek za ubytování žákům účtován.
Pokud žák má nařízenou prezenční nebo praktickou výuku a není přítomen na DM, jedná se o překážku ze strany žáka. Za toto období se poplatek účtuje.
Viz. přiložený dokument: Informace pro ubytované žáky v DM_platby za ubytování během uzavření školy.pdf
Bohužel se nám 2. listopadu žáci do školy nevrátí a budeme pokračovat s distanční výukou jako před prázdninami
26.10.2020
Připojujeme pár rad od ministerstva školství, jak se v dnešní složité době chovat a chránit tak sebe i své blízké.

OD 18. ZÁŘÍ 2020 POVINNOST NOSIT ROUŠKY I BĚHEM VÝUKY
17. 9. 2020

PROSÍM POZOR - od zítřka 18. září platí nová pravidla pro nošení roušek ve školách


od 18. 9. 2020 je v celé ČR povinnost nosit roušky ve všech prostorách škol a školských zařízení a vysokých škol nově tedy včetně učeben (s výjimkami uvedenými dále). Ochrana dýchacích cest u žáků, studentů a pedagogických pracovníků není vyžadována pro vzdělávací aktivity, jejichž charakter neumožňuje nošení ochranného prostředku (např. tělocvik, zpěv, hra na dechové nástroje).

Výjimka z povinnosti nošení roušek ve společných prostorách škol a školských zařízení a vysokých škol se vztahuje na:
- internáty a domovy mládeže, jde-li o zaměstnance nebo ubytované děti, žáky nebo studenty,
V případě, že na sobě budete pociťovat příznaky virového onemocnění COVID 19 kontaktujte svého lékaře.
Odběry jsou prováděny v benešovské nemocnici.

Od 10. 9. 2020 je dle stanoviska ministra zdravotnictví povinnost nosit roušky uvnitř budov na celém území ČR
9. 9. 2020
Upřesnění k povinnosti nosit od 10. 9. 2020 roušky uvnitř budov:
V souladu s mimořádným opatřením ministerstva zdravotnictví zveřejněnými 9. 9. 2020 na webu MŠMT se s účinností od 10. 9. 2020 nařizuje:

nosit roušku

(ochranné prostředky dýchacích cest - ústa, nos) v prostorách školy a školského zařízení.
(zákaz se vztahuje pouze na společné prostory těchto budov (např. chodby a záchody))
Roušky se nosit nemusí tedy například v učebnách, laboratořích nebo tělocvičnách. Stejně tak se roušky nemusí nosit v kabinetech a jiných prostorech vymezených pro zaměstnance.

zákaz se nevztahuje na:

internáty a domovy mládeže, jde-li o zaměstnance nebo ubytované děti, žáky nebo studenty,

Interní pokyn ředitelky školy - pravidla pro žáky ubytované v domově mládeže
14. 9. 2020
S platností od 14. 9. 2020 od 15 hod do odvolání platí tyto pravidla:
- Dezinfekci provádí žáci při vstupu na DM. Během přítomnosti na DM dodržují žáci hygienická opatření.
- Zákaz návštěv žáků na pokojích/platí i mezi ubytovanými žáky/. Cizím osobám je vstup na DM zakázán.
- Zákaz shromažďování žáků na chodbách. Žáci mohou ke kontaktu se spolužáky využívat společenskou místnost na DM.
- Konzumace jídla na chodbách je zakázaná. K tomuto účelu je vyhrazena kuchyňka, popř. pokoj žáka. Jídlo si žák připravuje samostatně.
- Nošení roušek: Žáci nosí roušky na chodbách DM a při vstupu do vychovatelny. Na pokojích a ve společenské místnosti roušky být nemusí.
- Po použití sprch otevřít okno a vyvětrat.
- Větrat na ložnicích během dne, ráno při odchodu do školy nechat otevřené okno. Okno zavře vychovatelka při ranní kontrole ložnic.
- Při pohybu po DM dodržuje žák bezpečnou vzdálenost.
Celé znění pokynů naleznete zde:
Pokyny pro ubytované žáky v domově mládeže VOŠ a SZeŠ Benešov 14_9_2020
Pokyny pro studenty závěrečných ročníků - návrat 11.5.2020
Vyšší odborná škola a Střední zemědělská škol, Benešov
Mendelova 131, 256 01 Benešov
OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ STŘEDNÍ A VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY PRO OBDOBÍ PŘÍPRAVY NA MATURITNÍ A ZÁVĚREČNOU ZKOUŠKU A ABSOLUTORIUM V OBDOBÍ DO KONCE ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020
Pokyny pro žáky a studenty
- Při cestě do školy a ze školy mají žáci zakrytá ústa a nos rouškou nebo jinými ochrannými prostředky (ústenka, šál apod.) a dodržují odstupy 2 metry, v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
- Rovněž před školou a při vstupu do školy se žáci neshromažďují, dodržují odstupy 2 metry a mají zakrytá ústa a nos.
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Do budovy školy vstupují žáci po vyzvání, jednotlivě. Na počátku každého jednotlivého týdne předloží Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění ( viz příloha tohoto dokumentu), podepsané zletilým žákem nebo zákonným zástupcem u nezletilých žáků. Pokud zákonný zástupce nebo zletilý žák tento dokument nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.
- Žáci podstoupí měření tělesné teploty, poté se neprodleně odeberou do přidělené učebny (bez použití šatny).
- Všichni žáci školy nosí ve společných prostorách roušky.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky (lépe 3) a sáček na uložení roušky.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zletilého žáka a nebo zákonného zástupce v případě nezletilého žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka z přípravy.
- V budově školy se žáci pohybují v nutných případech, ve 2 metrových rozestupech.
- Neprodleně po příchodu do třídy musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
- Maximální počet žáků ve skupině je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě. V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogové nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. Při sejmutí roušky si každý žák ukládá svou roušku do sáčku.
- Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky.
- Při realizaci praktického vyučování je nutné dodržovat také zvýšené hygienické podmínky aktuálně stanovené pro provoz jednotlivých pracovišť.
- V případě, že žák patří do rizikové skupiny (osobně naplňuje alespoň jeden z bodů 2 – 8 z Čestného prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti), se doporučuje, aby zákonní zástupci (popřípadě zletilý žák) zvážili tyto rizikové faktory a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit. Pokud žák či student vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do samostatné místnosti. Škola kontaktuje zákonné zástupce nezletilého žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. U zletilého žáka či studenta škola neprodleně informuje rodinného příslušníka, aby si žáka či studenta vyzvedl. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici.
Pokyny pro studenty VOŠ
- Pro studenty VOŠ přicházející do školy na výuku, zkoušku či konzultaci platí všechna výše uvedená pravidla. Rovněž po příchodu do školy podstupují studenti měření tělesné teploty a předkládají Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění.
Pravidla pro poskytování stravování ve školní jídelně
- Při stravování jsou zajištěny obvyklé rozestupy jako ve třídě. Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku. Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce. Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
- Strávníci si sami jídlo ani pití nenabírají a neberou si ani příbory. Jídlo, nápoje i příbory vydává výhradně personál školní jídelny.
V Benešově 5.5.2020 PaedDr. Bc. Ivana Dobešová
ředitelka VOŠ a SZeŠ Benešov
příloha_čestné_prohlášení COVID-19.pdf

Pokyny pro ubytování v DM od 11.5.2020
Od 11.5.2020, respektive od 10.5.2020 se mohou v domově mládeže ubytovat pouze studenti závěrečných ročníků, kteří se vrací k prezenční výuce od 11.5.2020
Ostatní žáci a studenti budou mít, dle individuální potřeby, umožněné ubytování v pozdějším termínu!
Domov mládeže při VOŠ a SZeŠ Benešov, Mendelova 131, 256 01 Benešov
Pokyny pro ubytované v domově mládeže v období do konce školního roku 2019/2020
Domov mládeže bude v provozu od 10.5.2020 od 16 hodin. Při vstupu na DM zletilý žák či student podepisuje čestné prohlášení o neexistenci virového infekčního onemocnění. Nezletilý žák přiveze toto prohlášení podepsané od zákonného zástupce /viz příloha/. Při příjezdu na DM bude měřena teplota.
Pravidla provozu domova mládeže :
- Vstup do DM je umožněn pouze ubytovaným žákům či studentům, nikoliv rodičům či návštěvám.
- Všichni žáci i zaměstnanci DM nosí ve společných prostorách roušky.
- Každý žák musí mít 3 roušky na den, starat se o jejich čistotu a dezinfekci. Současně je potřeba mít sáček na uložení roušek. Textilní roušky lze varem dezinfikovat pouze ve vlastních nádobách a to ve stanovené době vychovatelem. S rozpisem budou žáci seznámeni při příjezdu na DM.
- Místo vyhrazené pro dezinfekci roušek s návodem, jak postupovat při desinfekci, je klubovna DM.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla. Jejich opakované nedodržování po prokazatelném upozornění zletilého žáka nebo zákonného zástupce v případě nezletilého žáka, je důvodem ukončení ubytování žáka v DM.
- Rozestupy v prostorách DM budou 2 m /minimálně 1,5 metru/.
- Společenské místnosti budou uzavřeny po dobu epidemiologických opatření.
- Sprchování ve společných sprchách bude možné podle rozpisu s časovými intervaly 30 minut. Žák bude s rozpisem seznámen při příjezdu na DM. Harmonogram sprchování bude nastaven tak, aby byla dodržena epidemiologická opatření.
- Pro případné objevení podezření z onemocnění COVOD 19 v průběhu provozu bude vyhrazen pokoj pro karanténu, vybavený podle hygienických požadavků.
- Prostředky na dezinfikování rukou budou na záchodech, v umývárnách DM a chodbách DM.
- Před znovuotevřením DM budou všechny pokoje a společné prostory důkladně uklizeny a vydezinfikovány.
Pokoje:
- Na každém pokoji bude ubytován pouze jeden žák. Návštěvy jsou zakázány.
- Každý pokoj bude vybaven nádobou s desinfekcí a jednorázovými papírovými ubrousky.
- Na pokoji se nevyžaduje nošení roušky. Po sejmutí ji žák vloží do sáčku.
- Žák či student neprodleně po přezutí použije dezinfekci rukou. Doporučuje se předchozí umytí rukou mýdlem a teplou vodou.
- Žák či student bude často větrat pokoj /zásadní preventivní faktor/.
Rámcová pravidla pro stravování žáků DM:
- Snídaně a večeře: formou balíčků, vydává vychovatel včetně čistých příborů.
- Obědy: školní jídelna. Obědy budou vydávány podle harmonogramu výuky, v čase, který žáci striktně dodržují. Strávníci si sami jídlo, pití ani příbory neberou.
- Žáci a studenti budou rozděleni na skupiny a vstupují do jídelny v rozestupu 2 metrů.
- Rouška se odkládá pouze při samostatné konzumaci jídla v jídelně.
- Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce a použije dezinfekci. Dezinfekce a jednorázové papírové ubrousky budou umístěny před vstupem do jídelny.
Při podezření na možné příznaky COVID 19:
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID 19 /horečka, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest/, nesmí do domova mládeže vstoupit.
- Pokud žák či student vykazuje některý z možných příznaků COVID 19, je umístěn do karantény na předem připravený pokoj a vychovatel kontaktuje rodiče k okamžitému vyzvednutí žáka či studenta. O podezření na nákazu informuje službu konající vychovatel spádovou hygienickou stanici a vedení školy.
V Benešově dne 6.5.2020
příloha_čestné_prohlášení COVID-19.pdf